۱۳۹۷ دی ۲۱, جمعه

ّFinal Code) قبل از بیگ بنگ: 5.شارژ جهان هستی



شارژ عالم هستی -      

پس گفتیم زمانیکه خداوند کمیت اولیه یا  “massless cloud” را خلق نمود،کار بر روی آن را آغاز کرد تا تدریجاً عالم کنونی را شکل داده و پدیدآورد. 
اما سوال اینجاست که؛ 
اولین اقدام الهی پس از خلقت "ابربدون جرم" در جهت آفرینش جهان هستی چه بوده است؟    

در مقام پاسخ به این سوال باید گفت که؛         
به نظر می رسد که خداوند پس از آفرینش "ابربدون جرم" آن را درجهت حرکت عقربه های ساعت به گردش درآورده است تا سبب فشردگی و تکثیر آن از 
1 به ∞ شود...
      
   
زنون ایلیایی -   
"زنون ایلیائی" فیلسوف یونانی در "رد مفهوم صفر" نظریه ای داشت.او اعتقاد داشت که برای رسانیدن هر مقدار به صفر باید آن را تقلیل دهیم و تقلیل هر مقدار با تقسیم آن بر 2 آغاز خواهد شد و سپس ادامه خواهد یافت.اما با طی کردن چنین مسیری ما نه تنها هرگز به مقدار عددی صفر نخواهیم رسید بلکه در پیش روی خود یک مقدار عددی گسسته و بی نهایت بزرگ را خواهیم دید! 
به نظر می رسد که فرجام کار
massless cloud نیز در حرکت از "وحدت" به سمت "کثرت"، تبدیل شدن به بینهایت مقدار کوچک بوده است!      
زمانیکه خداوند "ابرفاقدجرم" را تحت "نیروی ساعتگرد" و در شتاب بی نهایت به گردش در می آورد،فرآیند تکثیر را بر روی آن اعمال می کند بدین شکل که ابتدا
massless cloud  را به 2 قسمت مساوی تقسیم می نماید و سپس هر قسمت نیز به نوبه خود به 2 قسمت مساوی تقسیم شده و به همین ترتیب فرآیند تقسیم هرتکه به 2 بخش مساوی ادامه یافته تا اینکه سرانجام خداوند آن ابر عظیم و یکپارچه را تبدیل به بی نهایت جفت ذره مساوی و متقابل بهم می نماید.
این بی نهایت جفت ذره که ما به آن توده فشرده یا pressed mass  می گوئیم در حداکثرفشردگی در فضائی اندک(به اندازه یک توپ تنیس و به اعتقاد برخی دانشمندان حتی کمتر از یک سر سوزن)متمرکز گردیده و از چرخش بازمی ایستند.حال آنچه که ما در اینجا می توانیم تصور کنیم وضعیتی مشابه یک فنر است که تا سرحد ممکن فشرده شده و آماده رفلکس است.    
اما یکی دیگر از کلیدی ترین مفاهیم که در خصوص فشردگی و تکثیر
massless cloud می بایست به آن توجه ویژه ای داشته باشیم،بحث تبدیل "پیوستگی" به "گسستگی" تحت الگوی "جفت مساوی" است.یعنی همانطور که خود "ابرفاقدجرم" در اولین دوران به 2 بخش مساوی تقسیم شده است،سایر بخشهای ایجاد شده نیز طی بی نهایت دوران - تا رسیدن به حداکثر فشردگی - مرتباً به جفت تکه های مساوی تقسیم می شده اند.
         
(توضیح:
توده فشرده یا  pressed mass -         
توده فشرده در واقع همان کمیتی است که به بیگ بنگ می انجامد.بی نهایت ذره فشرده شده که فیزیکدانان بر این باورند تمامی جهان موجود در همان فضا محدود بوده است.و از نقطه نظر این مقاله،این ذرات فشرده شده و بی نهایت چگال سرانجام همان کمیت اولیه موسوم به massless cloud یا ابر فاقد جرم یا بوده اند.)


برخلاف آنچه که سالها تصور می شد، آفرینش جهان هستی از لحظه بیگ بنگ آغاز نشده است بلکه آفرینش جهان هستی خیلی قبل تر از بیگ بنگ آغاز شده است...        
در حقیقت فرآیند آفرینش جهان هستی از آنجا آغاز می شود که خداوند یکتا به شارژ نمودن "ابرفاقدجرم" اقدام می نماید!  


ابتدای فرآیند شارژ عالم؛    
ابر فاقد جرم  - massless cloud  





انتهای فرآیند شارژ عالم؛   
توده فشرده – pressed mass  



اما چند مورد بسیار مهم را می بایست در اینجا متذکر شویم؛
مورد اول اشاره به چگونگی اعمال نیروئی ساعتگرد یا “clockwise force” است که ما نمی بایست این نیرو را کاملاً عمودی و مستقیم در نظر بگیریم بلکه نوع اعمال "نیروی ساعتگرد" را باید ترکیبی از یک فشارعمودی و یک فشار دورانی در نظر بگیریم،همانند کسی که در حال گرفتن آب پرتقال با یک آبمیوه گیری دستی است و یا همانند کسی که در حال ورز دادن خمیر است!


مورد دوم اشاره به وضعیت گرفتن ذرات تکثیر شده در اثر اعمال نیروی ساعتگرد است.    
اینطور به نظر می رسد که چون فشار از بالا وارد می شود جهات اربعه نیز برای ذرات مشخص می گردند بدین شکل که نقطه ورود نیرو up )یا بالا( و نقطه تجمیع نیرو Down (یا پایین) در نظر گرفته می شود و میدان جاذبه نیز متاثر از همین موضوع همواره در پایین یا کف،شکل می گیرد.
در انتها نیز -با توجه به جمیع توضیخات فوق الذکر- می توانیم پیشنهاد کنیم که ؛
احتمالاً علت اصلی چروکیدگی و حالت انقباضی جهان پیش از بیگ بنگ به سبب اعمال نیروی ساعتگرد در طی فرآیند شارژ "ابرفاقدجرم" توسط خداوند متعال بوده است!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر