۱۳۹۷ دی ۲۷, پنجشنبه

Final Code) پس از بیگ بنگ: 2. بیگ بنگ فنر رها شده


بیگ بنگ (Down of Time) -   
با وقوع انفجار بزرگ یا همان
Big Bang،فضا – زمان آغاز می گردد، اما سوال اینست که تحت چه الگوئی و چگونه!؟

قصد نداریم تا در اینجا بحث فیزیک ذرات و جهان نوسانات کوانتمی را به پیش بکشیم،بلکه می خواهیم به توضیح چگونگی جریان حرکت عالم پس از بیگ بنگ اشاره نمائیم تا بدینوسیله مبحث نیروی پادساعتگرد را آغاز کرده باشیم..!
باید گفت که وقوع بیگ بنگ در واقع سرآغاز"مرحله دشارژ"است و فرآیند"دشارژ"مرحله ایست که در طی آن جهان نوسانات کوانتمی و سپس جهان کلاسیکی شکل می گیرد."دشارژ" که درحقیقت در حکم عکس العملی برای مرحله "شارژ" است از
13.7 میلیارد سال پیش تا به امروز ادامه دارد!    
مرحله "دشارژ" نیز شامل 2 فرآیند موازیست؛   
الف. فوران بی نهایت ذره
pressed mass به سمت بیرون و دقیقاً درجهت عکس نیروی وارد شده!
ب. اجرائی شدن برنامه نویسی جامع الهی در مورد ذرات،که فرآیند شکل گیری و دسته بندی ذرات بنیادی را دستکم تا مرحله تشکیل ساختمان اتم و سپس بوجود آمدن ماده تعقیب و دنبال می کند!
الف. بیگ بنگ و مثال فنر رها شده! -     
زمانیکه یک فنر فشرده شده رها می شود نیروی تجمیع شده در آن نیز آزاد می گردد.به نظر می رسد که این الگوی مناسبی برای توضیح مدل بیگ بنگ و نقش نیروهای ساعتگرد و پادساعتگرد در قبل و بعد آن باشد!...اگر massless cloud را در انتهای فرآیند شارژ و در مرحله pressed mass  همانند یک فنر فشرده شده در نظر بگیریم که در زمان انفجار بزرگ(یا همان بیگ بنگ)رها شده است، آنگاه چون این فنر در جهت ساعتگرد فشرده شده بوده است،لذا عکس العمل آن در جهت پادساعتگرد خواهد بود!   

اما نکته بسیار مهم و حائز اهمیت که ما باید در اینجا به شرح آن بپردازیم،چگونگی فوران ذرات از مرحله 
pressed mass  به محیط خارج،در زمان وقوع بیگ بنگ است.آنگونه که ما تصور می کنیم در زمان انفجار بزرگ فوران ذرات به فضای بیرون به شکل خطی و مستقیم نبوده است بلکه ذرات در سرآغاز زمان به شکل دورانی به سمت بیرون پرتاب شده اند!...
چون در طی فرآیند شارژ،
massless cloud به شکل دورانی و درجهت حرکت عقربه های ساعت فشرده شده است،پس بنابراین عکس العمل یا فرآیند دشارژ  _که با انفجار بزرگ آغاز می شود _ به شکلی دورانی اما در جهت خلاف حرکت عقربه های ساعت بوده است!




                                                                 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر