۱۳۹۷ دی ۱۷, دوشنبه

ّFinal Code) قبل از بیگ بنگ: 3.ابر فاقد جرم و ماهیت وجودی آن



Massless Cloud (ابربدون جرم)  -        
اما سوال اینجاست که این چروکیدگی و شکل انقباضی عالم قبل از بیگ بنگ متاثر از چه بوده است!؟ 
آنچه که اینجانب در اینجا و در مقام پاسخ به این سوال بعنوان یک نظر پیشنهادی مطرح می نمایم در واقع توضیحی است بر نظریه آبهی آشتکار و همکارانش.
به نظر می رسد آنچه پیش از هرچیز توسط خداوند بوجود می آید، یک ابر بزرگ و بهم پیوسته بوده است که ما در اینجا آنرا “massless cloud” یا "ابرفاقدجرم" می نامیم.      
همانگونه که در  جلد سوم از کتاب "پیش از رستاخیز" اشاره کرده بودم - بنابرآیات قرآن - خداوند برای آفرینش از دو الگو استفاده می نماید؛   

1. خلقت آنی و بلاواسطه که نتیجه آن مخلوقی است بی هیچ سرمنشاء و پشتوانه قبلی که در اصطلاح قرآنی به  این شیوه "کن فیکون" می گویند.

 2. خلقت باواسطه که دارای علت،سبب و سرمنشاء می باشد.همانند پدید آمدن نان از خمیر و خمیر از آرد و آرد از گندم و الی آخر...
از دیدگاه اینجانب،اولین و شاید تنها کمیتی که توسط پروردگار به شیوه "کن فیکون" یا همان الگوی خلقت آنی پدید آمده همین “massless cloud” بوده است.اولین و تنها مخلوقی که فاقد سرمنشاء 
می باشد!    
سپس خداوند با کار بر روی همین کمیت ابتدائی(ابربدون جرم) و تعقیب یک فرآیند -که ما آنرا شارژ عالم می نامیم- ادامه خلقت جهان هستی را سبب ساز شده است.    
  
ماهیت وجودی “massless cloud” -      
احتمالاً در اینجا با سوالی روبرو خواهیم بود بدین ترتیب که؛    
ماهیت این "ابرفاقدجرم" که سرمنشاء و پدر عالم هستی می باشد،چه بوده است؟   
البته مسلماً خالق آن بهتر از هرکسی به ماهیت وجودی این ابر رازآلود واقف است اما ماهیت آن فعلاً برای ما ناشناخته است!
اما برای درک این موضوع می توانیم از مبحث 
Massless Quantity یا "کمیت های فاقدجرم" کمک بگیریم.
دستکم می توان گفت که فیزیکدانان ذرات،به خوبی با مبحث "ذرات فاقدجرم" یا 
Massless Particles آشنا هستند و برای توجیه و توضیح ماهیت وجودی "ابربدون جرم" می توان از نتایج مرتبط با شناخت "ذرات فاقد جرم" کمک گرفت.   
اما واقع بینانه باید معترف بود که لمس این حقیقت - کمیت فاقد جرم- برای نوع انسان بسیار دشوار و یا شاید ناممکن است چراکه بطور ناخواسته این 2 واژه: "کمیت" و "فقدان جرم" با یکدیگر در تضاد هستند مانند اینکه بخواهیم بگوئیم "انسان بدون وزن!"   
اما دیگر امروزه دانشمندان عرصه فیزیک ذرات بنیادی خود به خوبی بیش از هرکسی آگاهند که در جهان کوانتمی واقعیاتی بعنوان یک اصل فیزیکی وجود دارد که تصور آن در جهان کلاسیکی ناممکن و غیرقابل باور است.پس به استناد همین موضوع ما نیز باید تلاش نمائیم تا برای درک حقیقت وجودی "ابرفاقد جرم" یا 
massless cloud از دیدگاه کلاسیکی استفاده نکنیم و برای شناخت ماهیت این ابر راز آلود انرا با واقعیات موجود جهان فیزیکی خودمان مطابقت ندهیم!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر