۱۳۹۷ دی ۱۷, دوشنبه

Final Code) فصل اول/ قبل از بیگ بنگ: 1.نیروی ساعتگرد



بسم الله الرحمن الرحیم

آیا چشم براه چیزی به جز قیامت هستند که به ناگاه و بی خبر بر آنها فرا برسد!؟                                                                                                                (سوره زخرف آیه 66)


 FINAL CODE (کد نهایی)
مقدمه –     
سوره احزاب آیه 63) مردم تو را از قیامت می پرسند،بگو علم آن نزد خداست و تو چه میدانی شاید قیامت نزدیک باشد.   
سوره شوری آیه 17) خداست که این کتاب برحق و ترازو را نازل کرده است.و تو چه میدانی؟ شاید قیامت نزدیک باشد.   
سوره محمد آیه 18) آیا تنها منتظر آنند که به ناگاه قیامت فرارسد؟ هرآینه نشانه هائی از قیامت آشکار شده است.و چون فرابرسد پند گرفتنشان را چه فایده؟  
سوره نجم آیه 57) قیامت فرارسید!
سوره قمر آیه 1) قیامت نزدیک شد و ماه دو پاره گردید.


پنج آیه ای که در بالا ذکر شده است روشن ترین آیات قرآن کریم است که بطور قاطعانه خطر قریب الوقوع بودن فاجعه قیامت کبری را به بشریت هشدار می دهد!     
اما این یکی از موارد اساسی است که همواره از سوی دانشمندان و افراد ستیزه جو و معاند به چالش کشیده می شده است چراکه آنها معتقدند؛

اولاً) اگر حادثه قیامت صرفاً بر اثر اتمام انرژی خورشیدی و نابودی منظومه شمسی باشد،باید گفت که این رخداد دستکم 4 میلیارد سال دیگر همزمان با اتمام انرژی این ستاره اتفاق خواهد افتاد به این علت که خوشبختانه خورشید تا 4 میلیارد سال دیگر سوخت و انرژی لازم برای مصرف در اختیار دارد!

ثانیاً) اگر سرمنشاء حادثه قیامت در خارج از منظومه شمسی بوده و متاثر از یک رویداد کیهانی باشد،باید گفت که در آنصورت به برکت سرعت نور، میلیونها سال پیش از رسیدن آثار آن فاجعه خبر آن به ما خواهد رسید!!    
بنابراین آنها همواره می پرسند:
این قیامت که قرآن از آن سخن گفته چگونه حادثه ایست که در ابعاد کیهانیست اما غیرقابل پیش بینی و ناگهانیست!؟

مقاله حاضر که کدفاینال (یا کد نهائی) نام دارد در واقع پاسخی است برای این سوال!   
دو منبع اصلی که برای نگارش این مقاله به آنها استناد شده است بدین ترتیب هستند؛
الف. آیات مرتبط با موضوع مورد بحث از کتاب قرآن. 
ب. کتاب کشف رمز عالم
(Decoding The Universe)نوشته چارلز سیف(Charles Seife).


فصل اول – Before Big Bang :شارژ عالم هستی یا عمل! (Press)
الفنیروی ساعتگرد (Clockwise Force) -        
شاید یکی از بزرگترین باورهای نادرست ما در مورد بیگ بنگ این بوده است که همواره از این رویداد بعنوان یک سرآغاز منحصر به فرد و بی گذشته یاد می کنیم و این رویداد شگرف را یک "عمل" بنیادین و بی عقبه تصور می کنیم تا یک "عکس العمل"!
اما طی سالهای اخیر دانشمندانی از جمله "آبهی آشتکار" از دانشگاه "پن" در تعقیب و جستجوی وضعیت احتمالی عالم هستی در قبل از بیگ بنگ بوده اند.آنها تلاش می کنند تا شاید بتوانند دریابند که حقیقتاً عالم هستی در پیش از آغاز فضا – زمان چگونه بوده است.آنها می خواهند بدانند که چه چیز پیش از همه چیز بوده است!
در جائیکه خود دانشمندان اذعان دارند که در مورد "بیگ بنگ" هیچگونه فرمول و محاسبه ای قادر به توضیح لحظه آغازین(Down Of Time)نیست و آنچه که هست از آنجا آغاز شده، باید پذیرفت که دانشمندانی نظیر آشتکار کاری بس سخت و دشوار در پیش رو دارند چنانچه بخواهند رد عالم هستی را تا قبل از رویداد شگرف بیگ بنگ دنبال کرده و به زبانی غیر از محاسبات و فرمولهای ریاضی آنرا برای سایرین توضیح دهند!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر