۱۳۹۷ بهمن ۱۸, پنجشنبه

Final Code) کد فاینال: 5.آیا قیامت خود سانسوری می کند !؟



2. قیامت از انتشار اخبار مربوط به خودش جلوگیری می کند!  -   
همانطور که قبلاً هم اشاره شد؛        
میدانیم که اطلاعات و اخبار کیهانی با سرعت نور جابجا می گردند و از آنجائیکه سرعت نور ثابت و بدون تغییر است،اخبار و اطلاعاتی که از سراسر کیهان دریافت می کنیم به ما این امکان را می دهد تا فواصل میان خود و سایر اجرام سماوی (یا سیستم های کیهانی) مورد نظرمان را تعیین کنیم!   
فرضاً اگر هم اینک یک انفجار عظیم ستاره ای در فاصله 5000 سال نوری از منظومه شمسی بوقوع بپیوندد – گرچه که آثار حادثه به ما اصابت نخواهد کرد – اما دستکم 5000 سال زمان می برد تا اولین اخبار مربوط به آن حادثه ابرنواختری به ما برسد!
بیائید فرض کنیم که نور همانند یک پستچی است که همیشه سروقت اخبار(جراید و روزنامه ها) را توزیع می کند!... 
حال اگر روزی برسد که جاده ها خراب باشد و راهها ناهموار به شکلی که پستچی را گرفتار و درگیر خودش نماید،آیا بازهم  او می تواند مثل همیشه سروقت بسته ها را به ما برساند!؟ 
یا فرض کنیم که - خدای نخواسته - در آنسوی دنیا یک شهر بزرگ ناگهان بر اثر رخداد یک فاجعه عظیم نابود شود،مسلماً در کمترین زمانی اخبار آن روی سایت های خبری قرار خواهد گرفت!...
اما اگر تصور کنیم که در زمان وقوع این حادثه تمامی عوامل و ابزار خبررسانی نیز کاملاً محو و نابود شوند آیا بازهم اخبار با همان سرعت به سایر نقاط دنیا خواهد رفت!؟  
اینشتین در جریان کسوف 1919 اثبات کرد که نور همواره به خط مستقیم در فضا حرکت نمی کند بلکه میدانهای گرانشی عظیم اطراف ستارگان پرجرم می توانند سبب انحنای مسیر حرکت نور شوند...!      
حال اگر تصور کنیم که تحت تاثیر یک
"ابرگرانش – Super Gravity"، دسته ای از پرتوهای نور که مثلاً در حال جابجائی اخبار مربوط به انفجار ستاره X  هستند به دام بیافتند، آیا ما بازهم از انفجار ستاره  (ایکس)  X خبردار خواهیم شد!؟ 
بدیهیست در اینصورت تا زمانیکه ستاره X بواسطه قطع منبع نور از نظر ما ناپدید نشود ما تصور می کنیم که این ستاره همچنان برجای خود استوار است!     
دانشمندان معتقدند که فضا – زمان دارای ساختار ویژه ای می باشد،چنانکه برخی از آنها این ساختار را شبکه فضا – زمان می نامند...!      
حال اگر تصور کنیم که یک میدان گرانشی مافوق تصور(
Super Massive Gravity) سبب تخریب این ساختار ناپیدا(شبکه فضا - زمان)شود بدیهیست که عبور و مرور انوار حامل اخبار درون این ساختار،دشوار و یا غیر ممکن خواهد شد!

"ابرهای ساگیتاریوس" -
ما در کهکشان خودمان یک مثال بسیار ساده را همواره شاهدیم و آنهم ابرهای صورت فلکی "قوس" می باشند که جلوی نوری را که از مرکز کهکشان بسوی ما می آید مسدود کرده اند.  
شکل قرارگیری این ابرها به گونه ایست که ما هیچگاه بواسطه روئیت مستقیم،اطلاعاتی از آنسوی "ابرهای ساگیتاریوس" نداریم...!         
بدیهیست وقتیکه یک "سحابی" می تواند به سادگی مانع و حائلی در مسیر حرکت پرتوهای نور گسیل شده از منطقه ای در کیهان باشد،مسلماً یک میدان گرانشی عظیم و نامرئی،برای حبس یا پارازیته کردن اطلاعات مشکل چندانی نخواهد داشت!!!
پس شاید به رغم این توضیحات بتوان پیشنهاد کرد که؛ 
"یکی از ویژگیهای پدیده قیامت اینست که اخبار و اطلاعات مربوط به خودش را سانسور می کند!!!"   

"آزمایش فیلادلفیا"
(پانوشت -     
در سال 1933 ارتش آمریکا در بندر فیلادلفیا دست به آزمایش عجیبی زد که بعدها در بین عوام بنام آزمایش "فیلادلفیا" معروف شد.آنها در طی این تست،یک کشتی باری به نام "یو.اس.آلدریج" را با تمامی خدمه اش در جلوی چشمان از حدقه درآمده بیش از 2000 نفر ناپدید کردند!!...          
اما چگونه!؟    
آنها برطبق نظریه "ماکس پلانک" می دانستند که روئیت پذیری اجسام و رویدادها بواسطه نوری است که از سوی آنها به ما می رسد،پس تنها کافی بود تا برای انجام  این شعبده بازی فوتون ها یا همان ذرات سازنده نور را از مسیر دید ناظران منحرف کنند.آنها برای انجام اینکار یک میدان مغناطیسی بسیار قوی در اطراف کشتی ایجاد کردند که موجب می شد بسته های فوتون از اطراف جسم مورد آزمایش پراکنده گردند و برای همین نیز علی رغم اینکه جسم سرجای خودش بود اما از دید ناظران بندرگاه ناپدید شده بود!) 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر