۱۳۹۷ بهمن ۱۵, دوشنبه

Final Code) فصل سوم/ کد فاینال: 1.اتمام نیروی شارژ و فعال شدن دستور نهایی





فصل سوم – Final Code:

     اتمام نیروی شارژ و فعال شدن دستور نهایی!


اما بعنوان خلاصه فصل دوم؛   
"همزمان با بیگ بنگ عکس العمل آغاز می گردد بدین ترتیب که تمامی آن بی نهایت ذره که از فشرده شدن massless cloud پدیدآمده بودند به یکباره و با فشار زیاد به بیرون فوران کرده و درجهت خلاف حرکت عقربه های ساعت، زیرپوشش یک برنامه ریزی جامع الهی، حرکت در مسیر پیوستگی را آغاز می نمایند."
اما پرسشی که قصد داریم تا با پاسخ به آن فصل سوم را آغاز نمائیم اینست که؛      
وقتی پس از بیگ بنگ ذرات به بیرون فوران می نمایند حرکت خود را تا کجا ادامه می دهند!؟  
در پاسخ باید گفت که این بی نهایت ذره تا آنجا به حرکت خود ادامه می دهند که:     
1. انرژی برای حرکت آنها موجود باشد...(که ضمن این حرکت،فرآیند رشدوتوسعه -یا همان تشکیل ماده که فاز انتقال به جهان کلاسیکی است- نیز انجام می شود)
2. تمامی اهداف و برنامه های الهی را همانطور که از پیش برای آنها تعریف شده است به انجام برسانند.      
3. جای خالی ابر بزرگ -به قطر تقریبی30 میلیارد سال نوری- را پر نمایند...(یا درواقع فنر به وضعیت اولیه بازگشت نموده باشد)
منشاء انرژی -  
همانگونه که در فصول قبل اشاره کردیم زمانیکه
massless cloud  از پیوستگی به سوی گسستگی میرود بنابر قانون میل به بازگشت،مقدار بسیار عظیمی انرژی بوجود می آید که خداوند این مقدار لاینوصف از انرژی را درون همان محیط ذخیره و نگهداری می کند و زمان بیگ بنگ از این انرژی بعنوان منبعی برای حرکت و پویائی عالم هستی استفاده می نماید!    
اگرچه این انرژی موجد حرکت عالم هستی -که هم اینک راجع به آن صحبت می کنیم- از دیدگاه بشری غیرقابل توصیف و بی اندازه است اما همانگونه که گفتیم هرمقدار بی نهایتی از نظر بشر،در دستگاه الهی نهایت و پایانی دارد پس بدیهیست که این منبع انرژی نیز روزی به پایان رسیده است!...
(در حقیقت فنر ما بیش از مقداری که به آن نیرو وارد کرده ائیم،رفلکس نخواهد کرد)    
قانون "آنتروپی" به ما می گوید که -به استثناء ذات فناناپذیر الهی- تمامی عالم هستی و متعلقاتش از الگوی پایدار "تولد-حیات-مرگ" پیروی می نمایند!    
پس لاجرم برای خود این عالم نیز مرگی خواهد بود و از دیدگاه این مقاله سرآغاز این مرگ زمانیست که این انرژی موجد حرکت عالم هستی به پایان برسد...!    
اما نکته حیرت انگیز اینست که "فرآیند مرگ عالم هستی" زمانی آغاز می شود که نه تنها انرژی به پایان رسیده است بلکه برنامه ریزی الهی نیز به شکل جامع و کامل اجراشده و همچنین ذرات به انتهای مسیر حرکت خود رسیده اند(دانشمندان چندین سال قبل ادعا کردند که دسته ای از پروتونهای آزاد را در فضای اطراف زمین به دام انداخته اند که مستقیماً از داخل مرحله نوسانات کوانتمی به ما رسیده اند و در این بازه زمانی
13.7 میلیارد ساله درگیر هیچ واکنشی نشده اند که این موضوع خود می تواند مؤید این نکته باشد که جای خالی massless cloud پر شده است!)
فرض کنید شما قرار است با اتومبیل خود از یک نقطه مبداء به یک نقطه مقصد بروید و در طول مسیر به چندکار جانبی خود نیز رسیدگی کنید.حالا تصور کنید که شما درحالی به مقصد می رسید که نه تنها تمامی کارهایتان را به انجام رسانده اید بلکه دقیقاً در انتهای مسیر سوخت اتومبیل خود را نیز کاملاً مصرف نموده اید!...خب بدیهیست که این موضوع نمی تواند اثر یک امر تصادفی باشد بلکه اثر یک برنامه ریزی دقیق و منظم از جانب شماست!
در مورد جهان هستی نیز این موضوع یکی از شاهکارهای الهی به شمار میرود که ؛   
"تنظیمات آنچنان دقیق و زیرکانه است که همزمان با اتمام انرژی نه تنها آثار آفرینش - از دسته پروتونهای آزاد گرفته تا خود کهکشانها - به دورترین نقاط فضای خالی
massless cloud که حاشیه های آن باشد،رسیده اند بلکه برنامه ها و اهداف الهی نیز در این بازه زمانی 13.7 میلیارد ساله اجرا شده است!"
(توضیح –       
در اوایل دهه 1980 میلادی نظریه ای مطرح گردید که پیشنهاد می کرد پس از بیگ بنگ و در اولین اجزاء ثانیه _
10-45  _ نوسانات کوانتمی بازتابی نجومی داشته اند که منجر به ایجاد فضائی بسیط و گسترده شده است که جهان کلاسیکی بعدها در درون آن جای گرفته.این تئوری بنام Inflation   یا "تورم" شناخته می شود.
اما با توجه به مباحث مطرح شده در این مقاله می توان پیشنهاد کرد که؛      
فضائی که بعنوان اثر
Inflation   شناخته می شود در واقع همان جای خالی massless cloud است!)

بیشینگی آنتروپی ! -    
خلاصه آنچه که "چارلز سیف" در کتاب "کشف رمز عالم" می خواهد به ما بگوید چنین است:  
"... زمانیکه انرژی تدارک دیده شده برای حرکت و پویائی جهان به پایان برسد آنتروپی بیشینه شده و فرآیند نابودی آغاز می گردد..."
در پیشگفتار همین کتاب شما دقیقاً این پاراگراف را می بینید؛  
"دنیای متمدن نابود می شود! 
این عبارت احتمالاً نخستین چیزی نیست که دوست دارید وقتی کتابی را برای خواندن انتخاب می کنید با آن مواجه شوید،اما حقیقت دارد. بشریت - و تمام حیات موجود در عالم - رو به نابودیست. مهم نیست که تمدن ما چقدر پیشرفته شود،مهم نیست که روزی بتوانیم فن آوری جهش میان ستاره ها را بوجود آورده یا ششصد سال عمر کنیم چراکه تا خاموش شدن شمع زندگی آخرین گونه حیاتمند در عالمی که شاهد آنیم زمان زیادی باقی نمانده است.قوانین اطلاعات سرنوشت ما را تعیین کرده اند،درست همانطور که سرنوشت خود عالم را!"      
"چارلزسیف" و همفکرانش معتقدند زمانیکه منبع انرژی موجد حرکت جهان هستی به پایان برسد،فرآیند آنتروپی بیشینه شده و به بالاترین مقدار خود خواهد رسید...! 
آنچه که خود چارلز سیف  بعنوان مثال در این کتاب بیان کرده است محفظه ای از گاز هلیوم است که در داخل یک اتاق با شرایط معمولی قراردارد. وقتی درب این محفظه گشوده شود تک تک اتم ها راه خروج را درپیش می گیرند تا اینکه محفظه کاملاً تخلیه شود.در این مثال بموازات گشایش درب محفظه آنتروپی نیز به سمت حالت حداکثری حرکت می کند.پس آنتروپی مرتباً درحال افزایش است تا آنجاکه شرایط کاملاً به حالت تعادل برسد و تمامی اتم های هلیوم در داخل فضای اتاق پخش شوند!        
و یا مثال دیگری که پیشنهاد شده است مثال پرتاب 2 تاس و دایره حالات ممکنه است که شما با هر بار پرتاب یکی از ترکیبات را از دایره حالات ممکنه حذف خواهید نمود.مسلماً پرتاب مکرر تاس ها به جائی خواهد رسید که نهایتاً تمامی ترکیبات عددی از دایره حالات ممکنه حذف خواهند شد!

درواقع دیدگاه چارلز سیف و پیشگامان نظریه اطلاعات نیز می خواهد این موضوع را به ما تفهیم نماید که هم دایره حالات ممکنه تنگ تر شده و هم منبع انرژی موجد حرکت عالم هستی رو به اتمام است(یا به اتمام رسیده است)...!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر